צניחה חופשית או מנהרת רוח?

חווית תעופה, היא בהחלט אחת מבין החוויות הייחודיות ביותר בעולם. דמיינו את עצמכם עפים באוויר לצד תחושת אדרנלין מדהימה וממכרת, נשמע כמו חלום, לא? ובכן, בשנים האחרונות, רבים הצליחו להגשים את חלומם ולחוות חוויית תעופה מרגשת בלתי נשכחת. יחד עם זה, לא מעט אנשים מתלבטים בין חווית תעופה שמתקיימת באמצעות מנהרת רוח לבין צניחה חופשית. המאמר שלפניכם יעניק לכם את כל המידע הנחוץ בנושא.

ההבדלים בין צניחה חופשית ומנהרת רוח

ברחבי העולם יש עשרות מנהרות רוח, אך בישראל קיימת כיום מנהרת רוח אחת. מנהרת הרוח מאפשרת למשתתפים לחוות חוויית תעופה ייחודית, בליווי מדריך מקצועי, מבלי לבצע צניחה חופשית מסורתית המתבצעת באמצעות קפיצה ממטוס. בעיקרון, מנהרות הרוח היוו בעבר כלי אימונים לצנחנים מקצועיים מאחר ובאמצעותן ניתן לשהות באוויר לפרק זמן ארוך יותר מאשר בצניחה חופשית, לתרגל את מצבי הגוף השונים ולייעל את טיב הצניחה בקרב הצנחנים. בשנים האחרונות מנהרות הרוח משמשות לא רק ככלי לאימונים, אלא גם כפעילות מלאה באדרנלין המתאימה לרוח הספורטיבית שמאפיינת את חובבי הספורט האתגרי. מתוך חלקה התחתון של מנהרת הרוח עובר אוויר במהירות מרבית של 270 קמ"ש, ובחלקה העליון מצויים מנועים ששואבים את האוויר שמצוי במנהרה ולאחר מכן דוחפים אותו אליה בחזרה. כך שהטכניקה של מנהרת הרוח מאפשרת למשתתפים המצויים בתוכה לעוף באוויר.

גם חוויית צניחה חופשית מאפשרת לרבים לחוות חווית תעופה, אך ישנם לא מעט הבדלים בין צניחה חופשית לבין מנהרת הרוח, להלן כמה מהם:

צניחה חופשית vs מנהרת רוח: יתרונות וחסרונות

Screenshot_1

ההבדלים במחירים

אחד ההבדלים הניכרים בין הצניחה החופשית לבין מנהרת הרוח טמון במחיר של חוויות התעופה הללו. בעוד שצניחה חופשית, הנמשכת פחות מדקה, עולה בממוצע בין 800 ל- 1,000 שקלים (ואף יותר!), החבילה הבסיסית ביותר ב- FLYBOX, עולה 275 ₪ בלבד, וכוללת 2 תעופות, כשכל אחת מהן אורכת 2 דקות.

הסכנות בצניחה חופשית

צניחה חופשית נעשית באמצעות קפיצה ממטוס המצוי בגובה רב. לאחר הקפיצה, על הצונחים לפתוח את המצנחים המחוברים אליהם ולצנוח עד להגעתם לקרקע. תהליך זה עלול להוביל לפציעות וחבלות גוף מסוגים שונים, החל ממקרים קלים כמו מכות יבשות ושריטות ועד למקרים חמורים יותר כמו נקעים, שברים, חבלות גוף פנימיות, אבדן הכרה או מקרה מוות. למרות שאחוז מקרי המוות אינו גבוה במיוחד, עדיין ניכר כי אנשים המבצעים צניחה חופשית נוטים להיפצע במהלכה. מנהרת רוח לעומת זאת, מעניקה למשתתף חוויית תעופה בטיחותית יותר, מעבר לעובדה שהיא נעשית בגובה של 5.5 מטר היא מפוקחת על ידי חברת IFL ומלווה על ידי מדריך צמוד לכל אורך החוויה. יתרה מזאת, בשונה מצניחה חופשית, במנהרת הרוח ניתן לווסת את מהירות האוויר בהתאם לגילו ומשקלו של המשתתף, מה שמאפשר לחוויית התעופה להיות בטיחותית יותר ומותאמת למשתתף באופן אישי.

 

 

במהלך התעופה המשתתפים מקבלים את כל הציוד הנחוץ להם, בייחוד אביזרים שיסייעו להם לשמור על בטיחותם כמו לבוש מתאים, קסדה ומשקפי רוח. מעבר לזה, בעוד שצניחה חופשית תלויה במזג האוויר ונעשית בחלל פתוח, התעופה במנהרת הרוח נעשית בחלל סגור ובפיקוח מלא.

לסיכום

מנהרת הרוח מעניקה למשתתפים חוויית תעופה בעלת יתרונות רבים. היא בטיחותית במגוון רבדים, עלותה מתאימה לכל כיס, היא נמשכת זמן ארוך יותר מצניחה חופשית ומאפשרת למשתתפים ליהנות מחוויה בלתי נשכחת.